shiit vilken dag

hej :)
skolan först och gjorde typ ingenting ;)) sen direkt efter blev det stallet och ja skulle rida ett pass hade ja tänkt .

allting började perfekt :) newada kändes riktigt mjuk och fin efter en stund . jag var helt ensam på gården inte en kotte i närheten förutom en tröska som körde en bit bort men hann störde ju inte oss . eller ? på 2sekunder blev ett helt underbart ridpass till värsta kaospasset . helt plötsligt kom tröskan emot oss och newada blev spänd som tusan . pratade med henne och hon blev lugn igen . men tröskan kör närmare och närmare och helt plötsligt så vänder han och jag bara tänkte Ja äntligen .

 men det var då allt börja ! han börja backa tills han var ca 2meter från hagarna sen börja det skjuta som fan och newada blev livrädd och börja stegra och skena runder . och det värsta var att han med tröskan såg vad som hände men bara sket i det :o hon gick knappast att få lugn för är det något hon är rädd för så är det just tröskor men inte om dom håller sig på avstånd då är det ingenfara . så jag tänkte bara nä detta kommer inte sluta bra jag går in med henne så hon får lugna ner sig , precis när jag rundar laduknuten så kommer där en traktor i full fart och newada rent praktiskt kastar sig bakåt med mig hängandes på halsen . han kom från ingenstans . om min häst inte hade reagerat så fort som hon gjorde är det inte säkert jag hade suttit här just nu . fy fan vad mina ben darrade . och min häst var ett nervvrak .

väl inne i stallet igen så lugna vi ner oss båda två , sen red jag några varv på volten och visade henne traktorerna men på rejällt avstånd kan ja säga . efter ett tag så kom ankristine ut och snacka med mig . Hon var jäkligt förbannad på dom som körde traktorerna ! har aldrig sett henne så arg , hon bara - jag titta ut genom fönstert och ser en häst som var helt sjövild och med en ryttare som försöker hålla sig kvar , det är helt sjukt att du satt kvar ! .

sen kom pappa för att vi skulle laga staketen och då så kommer där en traktor mot oss och ankristine stoppar honom och ger han en ordentlig utskällning . men det värsta var att han nästan ignorera det hon sa för när han stäng dörren till traktorn så gasar han på igen . och nu visar det sig att dom kör ut via verkstan och gula huset och inte via sin åker och där brukar barnen i gula huset leka ! tur att dom inte var ute för då vet man inte hur det slutat asså .

det värsta av allt är ju att dom egentligen inte får köra genom gården men dom kommer typ inte ut till åkrarna på något sätt men dom har lovat att dom ska köra lugnt och försiktigt för det är ju privat mark och sen finns där både hundar , hästar och småbarn som springer på gården därför måste dom respektera och köra försiktigt och så beter dom sig på detta jävla vis :o ? helt sjukt . så nu kan dom glömma att dom får köra där mer .

är så jävla förbannad ! :( men även oerhört tacksam för att jag har en sån fantastisk häst ! hon är verkligen allt (L) nä nu ska en irriterad och uppskrämd josse gå och ta sig ett avkopplande bad tror verkligen att det behövs nu . Jäklar vilken dag . pusss





My heart belongs to you <3

Kommentarer
Postat av: johanna :)

åh va gullig ! :D din? :)

2010-08-20 @ 12:13:19
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: E M M Y

fin blogg.

2010-08-20 @ 21:33:39
URL: http://eemmywallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0